20 Ocak 2012 Cuma

Alzheimer

Alzheimer hastalığını insanlar genelde sadece unutkanlık olarak tanımlıyorlar. Maalesef bu hastalığın kapsamı çok daha geniş; unutkanlık sadece bu rahatsızlığın bir parçası. Alzheimer hastalığının içinde davranış bozuklukları da yer almakta ve bu hem hastanın hayatını alt üst etmekte hem de yakınlarını son derece zorlamakta. Alzheimer'ı yaşamak çok zor, bu bir gerçek fakat aynı zamanda Alzheimer'lı bir insanla yaşamak da bir o kadar zor. Annesi, babası vs. Alzheimer olan ve bakımını yüklenen kişilerin bir süre sonra psikolojik desteğe ihtiyaçları olabiliyor. Bu çok normal çünkü, basit bir örnek verecek olursam, bir Alzheimer hastasına saatlerce bulunduğunuz yerin sizin güvenli eviniz olduğunu anlatmanız, odaları defalarca tek tek gezdirmeniz gerekebilir. Bunu haftanın her günü yaptığınızı düşünürseniz bunun ne kadar zorlayıcı bir periyod olduğunu anlayacaksınız.
Ben doktor değilim; tıbbi bilgi dağarcığım sınırlı fakat ben bir Alzheimer hastasıyla senelerce aynı evde yaşadım. Anneannem Alzheimer hastasıydı ve 73 yaşında vefat etti. Ben hiç şikayet etmeden onunla ilgilendim. Nasıl davranacağımı araştırdım, öğrendim ve uyguladım. Bizim ülkemizde Alzheimer ile ilgili çok fazla bilgi sahibi olunabilecek yayınların olmadığını fark ettim ve elimdeki bilgileri paylaşmak istedim. Alzheimer Vakfı'nın sağladığı, Pfizer ile ortak yürütülen bir çalışma sayesinde bir kaç kez evime ücretsiz yayınlar gönderildi. Bir dosyanın içinde bir çok kitapçık okudum ve gerçekten çok faydalı bilgiler edindim. Paylaşacağım bilgiler bu kitapçıklardan; benim kendi bilgilerim değil. Kendi yorumlarımı eklediğimde bilgilendirme yapacağım. Umarım bir kaç kişinin bile olsa işine yarar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder